Yritän etsiä tietoja ylioppiilastodistuksesta vuodelta 1886. Henkiilö on Zachris Castren joka opiskeli Oulun ruotsinkielisessä lyseossa. Mistä voisin aloittaa…

Kysytty

Yritän etsiä tietoja ylioppiilastodistuksesta vuodelta 1886. Henkiilö on Zachris Castren joka opiskeli Oulun ruotsinkielisessä lyseossa. Mistä voisin aloittaa tiedustelun? Onko saatavilla koko todistus jossakin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ylioppilastutkintolautakunnan arkistot ovat Kansallisarkistossa, joten kannattaa aloittaa tiedustelu sieltä p. 029 533 7000. Palvelu on maksullista. Tarkoittamanne Oulun ruotsinkielinen lyseo lienee Oulun ruotsalainen klassillinen lyseo (1874 - 1899) http://www.narc.fi:8080/VakkaWWW/Selaus.action?kuvailuTaso=AM&avain=283… .