Yritän etsiä alkuperäisiä sanoja erääseen J.W.Goethen suomeksi käännettyyn runoon. Kyseessä on Uuno Kailaan käännös nimeltä 'Armaan läheisyys', joka on tullut…

Kysytty

Yritän etsiä alkuperäisiä sanoja erääseen J.W.Goethen suomeksi käännettyyn runoon. Kyseessä on Uuno Kailaan käännös nimeltä 'Armaan läheisyys', joka on tullut tunnetuksi varsinkin Toni Edelmanin sävelmänä. Aiomme esittää laulun suomalais-saksalaisissa häissä, ja haluaisimme antaa tekstin morsiusparille molemmilla kielillä.

Mistähän tällainen saksankielinen alkuperäisteksti löytyisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on nimeltään Nähe des Geliebten ja se löytyy useista Goethen runoja sisältävistä teoksista, esim. kirjasta Goethe: Gedichte in Auswahl.