Yritän avata e-kirjaa luettavakseni, mutta se ei onnistu. Saan ilmoituksen, joka alkaa näin: Adobe Reader could not open URLLinki-1.asm because is either not …

Kysytty

Hei!
Yritän avata e-kirjaa luettavakseni, mutta se ei onnistu. Saan ilmoituksen, joka alkaa näin: Adobe Reader could not open URLLinki-1.asm because is either not supported file type or because the file has been damaged...

Mielestäni koneeni AdobeReader on ok. Eli onko e-kirjat ihan luettavissa?

p.s kirjan nimi 'Haastattelu'

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

E-kirja asiantuntijamme mukaan kysyjän Adobe Reader ei tue adobe drm suojattuja kirjaston kirjoja. Kirjan nimestä päätellen hän yrittää avata Ellibs palvelusta lainattua kirjaa, jonka lukemiseen tarvitaan PC ja Mac tietokoneilla Adobe digital edition ja iPAdilla ja Android tabletilla (samsung) Bluefire reader. Nämä ohjelmat löytyvät app storesta ja Play shopista ja ADE löytyy adoben kotisivuilta. Ohjelmat ovat ilmaisia. Lisäksi lukuohjelmat tulee auktorisoida adobe tunnuksella, jonka saa rekisteröitymällä Adobe sivuilla (Adobe.com/fi ja oikea yläreuna ”kirjaudu” linkki). Kun ladatun ohjelman avaa ensimmäisen kerran, se pyytää auktorisointia automaattisesti.