Yritämme siskoni kanssa löytää tuoreelle veljentytöllemme ristiäislahjaksi lapsuudenkodissamme olleen kirjan. Kumpikaan meistä ei muista kirjan nimeä, mutta se…

Kysytty

Yritämme siskoni kanssa löytää tuoreelle veljentytöllemme ristiäislahjaksi lapsuudenkodissamme olleen kirjan. Kumpikaan meistä ei muista kirjan nimeä, mutta se oli ponnahduskirja, joka sisälsi erilaisista väreistä ja eläimistä tehtyjä loruja. Esimerkkiloruja olivat seuraavat: ”Punainen punainen papukaija, siipensä levittää. Nälkä, nälkä, kirkuu Maija ja haukkaa hedelmää! Papukaijaa älä paijaa, se ei oikein sovi, voi sormeen tulla lovi!”, ”Kuka on ruskea kuin maa, kuka rakastaa hunajaa” ja ”Isäkarhu jumppaa, tanssii nallehumppaa. Pikkukarhu pohtii, kuinka isä tohtii”. Kirja oli perheessämme 1990-luvun lopulla/2000-luvun alussa.

Vastaus

Vastattu

Punainen, punainen papukaija levittää siipensä Derek Matthewsin kirjassa Nips naps värejä : värejä, riimejä, hassuja eläimiä (Kolibri, 1999).