Ymmärtääkseni Helmet e-kirjaston aineistoja voisi käyttää myös ulkopaikkakuntalainen. Onko mahdollista näin korona-aikana saada Helmi kirjastokortti ilman että…

Kysytty

Hei ymmärtääkseni Helmet e-kirjaston aineistoja voisi käyttää myös ulkopaikkakuntalainen. Onko mahdollista näin korona-aikana saada Helmi kirjastokortti ilman että tarvitsee vierailla paikan päällä jossain alueenne kirjastossa? Minulla on voimassa oleva Lumme- korjastojen kirjastokortti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

valitettavasti Helmet-kirjastokorttia ei voi saada etänä, vaan pitää asioida jossain pääkaupunkiseudun kirjastossa kuvallisen henkilötodistuksen kanssa. Kortteja tehdään vain kirjastojen palvelutiskeillä asiakkaan läsnä ollessa.

Ainoa poikkeus asiasta on tämä:
”Jos sinulla tai läheiselläsi on jokin sairaus, vamma tai muu este henkilökohtaiselle kirjastokäynnille, voitte hakea joustoasiakkuutta. Joustoasiakkuus tarkoittaa, että asiakas valtuuttaa jonkun muun hoitamaan kirjastoasioinnin puolestaan.”
Silloinkin asiaa hoitavan ihmisen täytyy käydä paikan päällä jossain Helmet-kirjastossa.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_…