Yle esittii takavuosina Kansallismaisemat-sarjan, jossa luhyissä pätkissä kerrottiin kansallismaisemista. Tullaanko ohjelmaa mahdollisesti uusimaan…

Kysytty

Yle esittii takavuosina Kansallismaisemat-sarjan, jossa luhyissä pätkissä kerrottiin kansallismaisemista. Tullaanko ohjelmaa mahdollisesti uusimaan tulevaisuudessa? Toinen, vielä tärkeämpi kysymys on, että en etsiskelyistä huolimatta pystynyt löytämään sarjan "soundtrackiä". Kyseessä oli kotimaisen esittäjän säveltämä jazzahtava kappale. Löysin sarjan esittämisaikaan teostotiedot (kappale oli mainittu lopputeksteissä), mutta olen ne hukannut jonnekin.

Vastaus

Vastattu

Kansallismaisemat-sarja on saatavissa kirjastoista YLEn Tallennemyynnin julkaisemana DVD:nä. Sen mahdollisesta televisiouusinnasta ei ole tietoa, mutta YLE Areenaan pitäisi olla tulossa jaksoja katsottavaksi 31.7.2022 (https://areena.yle.fi/1-4206003).

Sarjan jokaisen jakson alussa ja yhden lopussa kuultavan tunnusmusiikin säveltäjää ei ole mainittu. Jaksojen lopputeksteissä mainittuna musiikkina kuullaan kappaleita Lenni-Kalle Taipale Triolta (Fadin' storm, First peace, Hääpari, Invisible beauty of my flower, Kohkaus, Taivas on sininen ja valkoinen) ja Samuli Mikkoselta (Ilman pitkillä pihoilla, Keijonlahden stalker, Pilvi puhuu, Syys, Taivasalla, Virta vie).