Yläasteella (joskus vuosina 1998-2001) äidinkielen tunnilla luettiin romaaneja, joista yksi on jäänyt kaivelemaan mieltä, kun en millään muista sen nimeä…

Kysytty

Yläasteella (joskus vuosina 1998-2001) äidinkielen tunnilla luettiin romaaneja, joista yksi on jäänyt kaivelemaan mieltä, kun en millään muista sen nimeä. Siinä kerrottiin hyvin erikoisesta näkökulmasta, eli syntymättömän lapsen näkökulmasta tarinaa, miten se vauva oli siellä äidin vatsassa ja muistelen, että ympäröivä maailma olisi ollut sodassa (?) ja olikohan sen vauvan tai äidin nimi Ruby. Osaisikohan joku keksiä, mikä romaani voisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan etsimäsi kirja Kate Atkinsonin Museon kuliseissa (Behind the scenes at the museum)? Teos julkaistiin suomeksi Leena Tammisen suomentamana vuonna 1997.

Lisää teoksesta voit lukea mm. alla olevista linkeistä. Linkeistä löytyy myös teoksen kansikuva.

http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_7952#.WZaux032TIU
http://donnamobilenkirjat.blogspot.fi/2014/11/kateatkinson-museon-kulis…