Yhdysvalloissa on READ-ohjelma, jossa epävarmat lukemaan opettelevat lapset treenaavat lukutaitoaan lukemalla koirille. Onko missään Suomen kirjastossa…

Kysytty

Yhdysvalloissa on READ-ohjelma, jossa epävarmat lukemaan opettelevat lapset treenaavat lukutaitoaan lukemalla koirille. Onko missään Suomen kirjastossa tällaisia "kirjastokoiria" tai onko niitä edes suunnitelmissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin Kaarinan kirjastossa on alkanut samanlainen toiminta. Turun Sanomista löytyy artikkeli aiheesta:

http://www.ts.fi/online/kotimaa/178086.html