Yhdessä suomalaisessa vanhassa elokuvassa joku naisnäyttelijä soittaa pianoa ja laulaa. näitä sanoja siinä on, mutta nämä eivät ole järjestyksessä. kukkaseppel…

Kysytty

Yhdessä suomalaisessa vanhassa elokuvassa joku naisnäyttelijä soittaa pianoa ja laulaa. näitä sanoja siinä on, mutta nämä eivät ole järjestyksessä:
kukkaseppel kutreillain, muistojen teitä,

Vastaus

Vastattu

Valittevasti kukaan vastaajistamme ei muistanut etsimääsi elokuvaa ja laulua. Tunnistaisiko joku kysymyksen lukijoista sen? Tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Valentin Vaalan ohjaamaan elokuvaan ”Linnaisten vihreä kamari” (vuodelta 1945) sisältyy seuraavasanainen laulu- ja musiikkiesitys:

Talven jälkeen kevät taas koittaa,
hanget sulaa, lähtee jää.
Nuoren Paanin huilu jo soittaa,
keijut tanssiin herättää.
Kanssas’ kuljen puistoteitä
kukkaseppel kutreillain.
Kuuletko keväimen kutsuvan meitä,
luoksensa kahden, kahden vain!

Elonetin sivuilla elokuvan voi katsella. Siellä kerrotaan kappaleesta seuraavaa:
Kaivattu kevät / "Balladi" ("Talven jälkeen kevät taas koittaa - -")
Säv. Felix Krohn, san. Usko Hurmerinta
Es. Kaija Rahola, laulu ja klaveeri

Kaija Rahola esittää elokuvassa Ringa-neitiä.