Yhdessä ohjeessa lukee 2 large can of chicken broth. Kuinka paljon on 2 suurta purkillista kanalientä on?

Kysytty

Yhdessä ohjeessa lukee 2 large can of chicken broth. Kuinka paljon on 2 suurta purkillista kanalientä on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Amerikkalaisissa resepteissä "large can of chicken broth" yleensä tarkoittaa 48-49 unssin tölkkikokoa (sama mitta vastaa myös paikallista mittayksikköä 6 cups). Meikäläisissä mitoissa 1 iso tölkki olisi siis n. 1,4 litraa.

Tuo kaksi isoa tölkkiä olisi näin osapuilleen 2,8 litraa.

Esimerkkiresepti:

http://www.bestdarnfoods.com/cgi-script/csArticles/articles/000001/0001…