Pystynkö hakemaan varaukseni kun on "velkaa" kirjastoon?

Kysytty

Yhden kirjan eräpäivä meni; kirja unohtui mökille ja saan sen käsiini vasta ensi viikonloppuna. Nyt minulle tuli ilmoitus, että varaamani kirja odottaa kirjastossa. Pystynkö lainaamaan kirjan kun on "velkaa" kirjastoon?

Vastaus

Vastattu

Voit hakea varauksesi, jos lainaan unohtuneen kirjan eräpäivästä on vähemmän kuin 4 viikkoa. Kun saat toisen muistutuksen lainan erääntymisestä, korttisi "menee lukkoon" lainaamisen osalta. Samoin kortti lukittuu, jos sinulla on 30€ sakkoja.

Ellet pääse noutamaan varaustasi, se kannattaa perua (vaikkapa kirjastoon soittamalla) sillä noutamattomasta varauksesta menee Helmet kirjastossa1€ sakko.