Tenavat-sarjan kirja, jossa sisältönä oli onni-aforismit

Kysytty

Hei, vuosia, vuosia, vuosia sitten minulla oli kirjastosta lainassa Tenavat-sarjan kirja, jossa sisältönä oli onni-aforismit muistaakseni. Jokaisella sivulla oli tekstinä kuvan kera "onnea on......" ja sitten tietysti se asia. Otin tästä itselleni kivoja mietelauseita mutta ovat hävinneet ja samoin kirjan tiedotkin. Löytyisikö näin hatarilla tiedoilla apua? Mistä kirjan voisi löytää, lieneekö edes olemassa enää.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä lienee vuonna 1962 ilmestynyt kirja nimeltä Happiness is a warm puppy, joka on julkaistu suomeksi kahtena eri käännöksenä. Onni on lämpöinen koira ilmestyi Aila Nissisen suomentamana vuonna 1972, Onni on... lämmin koiranpentu Anita Salmivuoren ja Juhani Tolvasen käännöksenä 1984. Kummankin kustantaja oli Otava.

Kirjaa löytyy monien kirjastojen varastoista. Ostettavaa kappaletta voi etsiä esim. verkkoantikvariaateista, kuten vaikkapa https://www.antikvaari.fi/ tai https://www.antikka.net/.