Vuosi tai pari sitten julkaistiin pari kirjaa, jotka käsittelevät kirkon, kristinuskon ja Raamatun suhdetta ruumiillisuuteen. Olen unohtanut nimet ja tekijät.

Kysytty

Vuosi tai pari sitten julkaistiin pari kirjaa, jotka käsittelevät kirkon, kristinuskon ja Raamatun suhdetta ruumiillisuuteen.
Olen unohtanut nimet ja tekijät.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin seuraavat teokset käsittelevät kyseistä teemaa :
Utriainen, Terhi : Alaston ja puettu : ruumiin ja uskonnon ääret. Vastapaino, 2006.
Taivaallista seksiä : kristinusko ja seksuaalisuus / toimittaneet Minna Ahola, Marjo-Riitta Antikainen ja Päivi Salmesvuori. Tammi, 2006.
Mustavuori, Jaana-Mirjam : Elämän juurilla : ruumiillisuus ja läsnäolo. Kirjapaja, 2007.
Näen Jumalan toisin : kristinuskon feministisiä tulkintoja / toimittaneet Pauliina Kainulainen ja Aulikki Mäkinen. Kirjapaja, 2006.
Jumalan silmissä ihme : puhetta seksuaalisuudesta, ruumiillisuudesta ja sukupuolisuudesta/Eija Järviö…et al. Aids-tukikeskus, 2006. http://www.aidstukikeskus.fi/sivut/media/ihme_taitto.pdf
Kirjojen sijainti- ja saatavuustiedot pääkaupunkiseudulla HelMet –verkkokirjastosta http://www.helmet.fi