Vuoden 2020 lopussa viiden seurakunnan talousyksikön evlut-kirkkoon kuuluvien jäsenmäärä oli alle 60 prosenttia asukkaista alueella (Kaskinen, Kerava, Espoon…

Kysytty

Vuoden 2020 lopussa viiden seurakunnan talousyksikön evlut-kirkkoon kuuluvien jäsenmäärä oli alle 60 prosenttia asukkaista alueella (Kaskinen, Kerava, Espoon evlut skry, Vantaan srky ja Helsingin srky) mutta kuinka suurta osaa suomen väestöstä nämä alueet edustavat yhteensä?

Vastaus

Vastattu

Vuoden 2019 lopun tietojen mukaan mainituilla viidellä alueella asui 1 215 343 asukasta. Koko maan asukasluku oli tuolloin 5 525 292, joten alueiden väestö edusti noin 22 prosenttia koko maan väestöstä.

https://www.kuntaliitto.fi/talous/kuntatalouden-tilastot/kuntien-vaestotiedot