Voitteko vinkata samantyylisiä/-tapaisia kirjoja kuin Emmi Mustosella? Ensisijaisesti

Kysytty

Voitteko vinkata samantyylisiä/-tapaisia kirjoja kuin Emmi Mustosella? Ensisijaisesti

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Enni Mustosen kirjoista pitävälle voisi sopia myös Kristina Vuoren Kaarnatuuli, joka kuvaa 1500-luvun Turkua.

1800-luvulle sijoittuu Laila Hirvisaaren Vaitelias perillinen, jossa käsitellään mm. naisen asemaa. Hirvisaarella on myös monia muita historiallisia romaaneja.

Pirjo Tuomisen Linnat sijoittuu myös 1800-luvulle ja siinä seikkaillaan kartanoissa. Tuominen on kuvannut myös 1900-luvun Tamperetta romaanissaan Hiljaiset huvimajat.

Kaari Utrio on kirjoittanut runsaasti historiallisia romaaneja, kuten esim. Vendela, Paperiprinssi, Seuraneiti, Oppinut neiti jne.

1 ääntä

Kommentit

Vaitelias perillinen on Kaari Utrion romaani, ei Laila Hirvisaaren.