Voitteko kertoa jonkin tarinan joka liittyy Raaseporin linnaan? Teen koulussa projektia Raaseporin linnasta ja tarvitsen vielä siihen liittyvän tarinan.

Kysytty

Voitteko kertoa jonkin tarinan joka liittyy Raaseporin linnaan?
Teen koulussa projektia Raaseporin linnasta ja tarvitsen vielä siihen liittyvän tarinan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

C.J.Gardbergin ja P.O.Welinin kirjassa Suomen keskiaikaiset linnat (1993) on kerrottu Raaseporin käskynhaltijoiden elämänkohtaloista eri vuosisatoina. Siellä kerrotaan mm.haaksirikoista ja rakkaustarinoista.
Ehkäpä saisit niistä muokattua tarvitsemasi tarinan.

Mös Martti Santavuoren kirjassa Kastelholma, Kuusisto, Raasepori (vuodelta 1972) on lyhyehkö selostus asukkaiden vaiheista.

Seuraavissa romaaneissa tapahtumapaikkana on Raasepori:
Ilona Meretoja, Rakkauden viimeinen sinetti (1969),
Eka Lainio, Lumottu sormus (1987 , lasten kirja),
Ursula Pohjolan-Pirjonen, Kolmasti kuningas (1984) ja
Kaari Utrio, Haukka, minun rakkaani (1990)

Kirjojen saatavuuden voit tarkistaa Liedon aineistotietokannasta
http://pallaskirja.lieto.fi:8000/Intro?formid=form2&sesid=1137397023

ja Turun kaupunginkirjaston tietokannasta
http://borzoi.kirja.turku.fi/Intro?formid=find2&sesid=1137400371&ulang=…