Voitko suositella teini-ikäiselle sopivia kirjoja introverttiydestä ja miten sen kanssa pystyy elämään nykyajan sosiaalisuutta korostavassa yhteiskunnassa?…

Kysytty

Voitko suositella teini-ikäiselle sopivia kirjoja introverttiydestä ja miten sen kanssa pystyy elämään nykyajan sosiaalisuutta korostavassa yhteiskunnassa? Tietokirjoja, sarjakuvia tai kaunokirjallisuutta suomeksi? Sarjakuvat käyvät myös englanninkielisenä.

Vastaus

Vastattu

Tietokirjoja aikuisten osastolta mutta näistä löytyy varmaankin apua.

Löhken Sylvia: Hiljaisissa on voimaa: miten introvertti pärjää ekstroverttien maailmassa?

Mattila: Ujoudesta, yksinäisyydestä 2004

Helgoe: Introversion voima 2012

Cain: Hiljaiset: Introverttien manifesti

Keltikangas-Järvinen: Ujot ja introvertit

Nuorten romaaneja:

Autio Maria: Paperisudet (koulukiusaaminen, ujous)

Zemser: Kirjeitä keittiöstä ( ujous, itsetunto)

chbosky: Elämäni seinäruusuna (introversio)

Sarjakuvia: Tung: Quiet girl in a noisy world

Libenson: invisible emmie