Voitko kertoa Palle, koditon koira. perustietoa (julkaisu vuosi, kirjailija ja kirjailian ikä, kuinka suosittu, merkittävimmät teokset kirjailijalta)

Kysytty

Voitko kertoa Palle, koditon koira. perustietoa (julkaisu vuosi, kirjailija ja kirjailian ikä, kuinka suosittu, merkittävimmät teokset kirjailijalta)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Palle, koditon koira" on runo Jukka Itkosen lastenrunokirjassa Käpälämäki: kuonokkaita, suomukkaita ja siivekkäitä. Kirja on ilmestynyt v. 2002.

Jukka Itkonen on syntynyt v. 1951, ja varsinkin hänen lastenrunonsa ovat hyvin suosittuja. Hän on kirjoittanut myös näytelmiä ja kuunnelmia sekä suomentanut

kirjallisuutta. Lisätietoja löytyy esimerkiksi Kirjasammosta:

www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aperson_123176006181781