Voitko kertoa, että: mikä on yleisin ranskan kielen oppikirja ja kielioppi, joita käytetään a)yläasteella b)lukiossa?

Kysytty

Hei,
Voitko kertoa, että:
mikä on yleisin ranskan kielen oppikirja ja kielioppi, joita käytetään
a)yläasteella
b)lukiossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Opetushallituksesta kerrottiin, että päätökset oppikirjoista tehdään kunta- ja koulukohtaisesti, eikä tiettyjä, yleisesti käytettyjä kirjoja ole. Kirjat myös vaihtuvat usein, kun kustantajat tuovat markkinoille uusia.

Tässä joitakin uusimpia tällä hetkellä pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastojen kokoelmissa olevia yläasteen ranskan kielen oppikirjoja, useimmissa lienee kielioppi samassa, eikä erillistä kielioppia välttämättä tarvita.
- Voilà! 1 ja 2 : Textes et exercices / Kari Bärlund ... [et al.]
Ja vastaavia lukion kirjoja:
- Voilà! 3-6 : Textes et exercices / Kari Bärlund ... [et al.]
- Allez, allez viens! 1-8 / Jacques Delcos
- Pont grammatical: Textes, exercices / Liisa Ollila
- Pont culturel. Textes / Kirsti Santaholma ... [et al.]
- Sur le vif 1-3 : Textes et exercices / Kari Bärlund ... [et al.]