Voisko tuohon "aihehaku sanastosta" ympätä lukijoiden vihjeitä kirjoista. Itseäni kiinnostaa mm. "naisten asema", ja olen äskettäin lukenut kutakuinkin kaikki…

Kysytty

Voisko tuohon "aihehaku sanastosta" ympätä lukijoiden vihjeitä kirjoista. Itseäni kiinnostaa mm. "naisten asema", ja olen äskettäin lukenut kutakuinkin kaikki teokset mitä olen löytänyt Afganistanin naisista, heidän itsenä, lääkäri Leena Kaartisen, sotilaspastorin, amerikkalaisen kaunesuskoulun perustajan jne. kertomana. Lisäksi kaunokirjallisuutta.

Voisi laittaa joko pelkän vihjeen kirjasta, tai myös lukijan kommentin, josta voisi aueta keskustelulinkki. Onko tämä teknisesti mahdollista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiitos hyvästä kehittämisehdotuksesta! Aihehaku sanastosta sisältää kaikki asiasanat, joita vastaajat ovat kysymys/vastausparien kuvailussa käyttäneet ja toimii haun tavoin. Lukijoiden vihjeet tulisi liittää tähän hakutulokseen. Kirjastot.fi:ssä on tällä hetkellä menossa Kaunokirjallisuus-projekti, jossa rakennetaan kokonaisuutta, josta löytyisi kaunokirjallisuuden kuvailua, arvosteluja ja asiasanoituksia. Yhteys siihen olisi mahdollista ja hyväkin rakentaa. Sen lisäksi täytyisi kuitenkin saada jotenkin lukijoiden vihjeet tietokirjallisuudesta rakennettua tuohon tulokseen. Tällä hetkellä lukijoiden kommentointi on olemassa joka vastauksessa, mutta hakua ei ole vielä kommentteihin rakennettu, koska ne ovat olleet käytössä vasta vuoden verran. Täytyy selvittää, pystyisikö asiasanastoon liittämään kommenttiosuutta ja miten kommentteihin saisi sanahaun toimimaan. Lisään tämän ehdotuksenne kehittämisehdotustenne joukkoon ja yritän selvittää, miten sen voisi toteuttaa.
Yst.terv. Nina Granlund
Kirjastot.fi-toimitus