Voisitteko suositella romaaneja, jotka sijoittuvat maailmansotien aikaan ja kertovat yksittäisten naisten ja sotilaiden välisestä rakkaudesta?

Kysytty

Voisitteko suositella romaaneja, jotka sijoittuvat maailmansotien aikaan ja kertovat yksittäisten naisten ja sotilaiden välisestä rakkaudesta? Sekä kotimaiset että ulkomaiset käyvät, samoin käyvät kaikki genret.

Samaan syssyyn kyselisin yhdestä kirjasta, jonka luin vuosia sitten ja jonka nimeä en enää muista. Haluaisin lukea sen uudelleen. Kirja on muistaakseni julkaistu vuosien 2015-2017 välillä. Se on kotimainen, kannessa on naisen kuva. Se sijoittuu Suomeen ja johonkin sotaan, muistaakseni ehkä jatkosotaan? Se kertoo salaisen palvelun miehen ja erään naisen rakkaudesta. Jompikumpi, mies tai nainen, saattoi olla saksalainen. Muuta en siitä muista, valitettavasti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Kirjastome  lukupiiri on pitänyt ainakin Arvo Myllymäen osaksi tosielämän tapahtumiin perustuvasta Vihan ja rakkauden päivät. Siinä kerrotaan venäläisen sotavangin ja suomalaisen naisen tarina. Puhdas rakkausromaani tämä ei ole, sillä pääosassa tarinassa on kuitenkin pariskunnan lapsen isän ikävä ja isän etsiminen aikuisena.

Onko Kirjasampo-sivusto jo tuttu? Jos ei, kannattaa kirjoja etsiä myös sieltä. Esimerkiksi hakusanoilla sotakirjallisuus ja rakkausromaanit sain tulokseksi muun muassa Katja Ketun Kätilö-romaanin ja Louis de Berniéresin Kapteeni Corellin mandoliini. Samoilla hakusanoilla voi hakea romaaneja myös Helmet.fi:stä, Kirjasampo-sivustolla kirjoista on vain laajemmat kuvaukset.

https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/rakkausromaanit%20sotakirjall…

Voisiko muuten tuo Katja Ketun Kätilö olla hakemasi teos?
https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/http%253A%252F%252Fwww.btj.fi%252Fat…