Voisitteko suositella kirjallisuutta, joissa kuvaillaan elämää ulkomaalaisen puolison kanssa?

Kysytty

Voisitteko suositella kirjallisuutta, joissa kuvaillaan elämää ulkomaalaisen puolison kanssa? Mieluiten realistista proosaa tai elämäkertoja, ei fantasiaa, sotakuvauksia tai historiallisia romaaneita.

Vastaus

Vastattu

Monikulttuurisista parisuhteista kertovia romaaneja:

Backlén, Marianne: Karma
ElRamly, Ranya: Auringon asema
Lardot, Raisa: Raisa ja André
TaoLin: Suomen taivaan alla

Haastatteluihin perustuvia tietokirjoja:

Arteva, Sinikka: Rakastuin ulkomaalaiseen : myötä- ja vastoinkäymiset kahden kulttuurin parisuhteissa
Valtonen, Anni: Uusia suomalaisia

Muistelmateoksia:

Eilenberger, Wolfram: Minun suomalainen vaimoni; Minun kolmikieliset kaksoseni
Latiševa, Inna: Ryssänä Suomessa : vieras väärästä maasta
Walker, Tim: Lost in Suomi : miten tapasin suomalaisen vaimoni ja muita kertomuksia

0 ääntä

Kommentit

Liisa Helve-Sibaja: Hausfrau.
Teos on suomenkielinen, kertoo suomalaisen naisen avioliitosta costaricalaisen miehen kanssa Sveitsissä. Heillä on teini-ikäinen tytär, kaikki ovat nykyään Sveitsin kansalaisia.