Voisitteko suositella jotakin tietokirjaa, jossa olisi tietoa hiusten merkityksestä kulttuurissa ja mytologioissa? Jos aineistoa on paljon, priorisoin naisten…

Kysytty

Voisitteko suositella jotakin tietokirjaa, jossa olisi tietoa hiusten merkityksestä kulttuurissa ja mytologioissa? Jos aineistoa on paljon, priorisoin naisten hiuksiin keskittyviä teoksia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia kirjoja, joista löytyy tietoa. Kirjat saa lainaan Helmet-kirjastoista.

- Hiukset : viehkeät, vaikeat, villit ja vapaat / Maria Antas

- Kalju : hiuksettomista hurmureista piinallisiin peittokampauksiin / Kevin Baldwin

- Blondit : vaaleaveriköt Afroditesta Madonnaan / Joanna Pitman

- Encyclopedia of hair : a cultural history / Victoria Sherrow