Voisitteko suositella jotain historiallisia rakkausromaaneja, jotka sijoittuisivat 1800-luvulle? Lempikirjailijani on Victoria Holt ja etsin nyt samankaltaisia…

Kysytty

Hei,
Voisitteko suositella jotain historiallisia rakkausromaaneja, jotka sijoittuisivat 1800-luvulle? Lempikirjailijani on Victoria Holt ja etsin nyt samankaltaisia kirjoja. (Myös Barbara Cartlandin tuotanto sekä Sergeanne Golonin Angelika-sarja on tullut luettua.)

Kiitokset jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Angelika-sarjan ystävän kannattaa ehdottomasti tutustua Juliette Benzonin tuotantoon. Hänen teoksistaan Marianne-sarja sijoittuu 1800-luvulle ja Catherine-sarja 1400-luvulle.

Catherine Cooksonilta löytyy paljon luettavaa, esim. Mallenin suvusta ja Tilly Trotterista kertovat sarjat sekä lukuisia yksittäisiä romaaneja. Mazo De la Rochen pitkää Jalna-sarjaa kannattaa myös kokeilla.

Joitakin uudempia ja vanhempia kirjailijoita ja kirjoja:
Deveraux, Jude: Herttuatar, Laakeripuu
Eden, Dorothy: Villiruusun maa, Bella
Howatch, Susan: Penmarric, Varjoja vanhassa kartanossa
Hylton, Sara: Auringonkukkatyttö, Kuiskausten kuja
Michaels, Barbara: Neitsytvaimo, Musta sateenkaari
Stott, Rebecca: Korallivaras
Tuominen, Pirjo: Arvoisa rouva Marie
Utrio, Kaari: Seuraneiti, Oppinut neiti, Vaitelias perillinen
Veloso, Ana: Kun kahvi kukkii

Klassikoista kannattaa kokeilla vaikkapa näitä:
Austen, Jane: Ylpeys ja ennakkoluulo
Brontë, Emily: Humiseva harju
Brontë, Charlotte: Kotiopettajattaren romaani
Mitchell, Margaret: Tuulen viemää
Montgomery, L. M.: Sininen linna