Otsikko
Voisitteko lähettää minulle joululaulujen sanoja kun näin kiltisti pyydän? Vastatkaa edes.....esim jos löytyy Joulumaa ja Jouluyö,juhlayö....

Kysytty

Voisitteko lähettää minulle joululaulujen sanoja kun näin kiltisti pyydän? Vastatkaa edes.....esim jos löytyy Joulumaa ja Jouluyö,juhlayö....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jouluyö juhlayö löytyy seuraavalta sivulta http://silentnight.web.za/translate/finnish.htm , mutta Katri Helena
Kalaojan säveltämää ja Juha Vainion sanoittamaa Joulumaata ei netistä löydy, joten tässä näin vuosituhannen viimeisen joulun kunniaksi:

Joulumaahan matkamies jo moni tietä kysyy / sinne saattaa löytää vaikka paikallansa pysyy. / Katson taivaan tähtiä ja niiden helminauhaa / itsestäni etsittävä on mun joulurauhaa. / Joulumaa on muutakin kuin tunturi ja lunta / Joulumaa on ihmismielen rauhan valtakunta. / Eikä sinne matka silloin kovin kauan kestä, / Joulumaa jos jokaisella löytyy sydämestä. /

Joulumaasta kuvitellaan paljon kaikenlaista, / kuinka toiveet toteutuu ja on niin satumaista. / Voi,jos jostain saada voisin suuren puurokauhan, / sillä antaa tahtoisin mä maailmalle rauhan! / (kerto: Joulumaa on muutakin ...)

Joulumaasta uskoo moni onnen löytävänsä, / mutta sepä kätkeytyy ja narraa etsijänsä. / Onnea kun mikään mylly valmiiksi ei jauha, / itsestään on löydettävä ihmisen vain rauha. (kerto)

(Lähde: Suuri toivelaulukirja: Joululauluja - saatavana useimmista yleisistä kirjastoista.)