Voisitteko kertoa tuntemattoman sotilaan juonen kokonaisuudessaan.?

Kysytty

Voisitteko kertoa tuntemattoman sotilaan juonen kokonaisuudessaan.?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuntematon sotilas seuraa konekiväärikomppanian vaiheita jatkosodassa vuosina 1941–1944. Paras tapa tutustua klassikkoteokseen on lukea se itse. Tuntematon sotilas kuuluu joka kirjaston kokoelmiin, joten sen saa helposti käsiinsä kirjaston kautta. Tuntemattoman sotilaan juonesta on kysytty aiemminkin Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa. Vastauksia löytyy haulla Tuntematon sotilas, https://www.kirjastot.fi/kysy/haku?keys=tuntematon+sotilas. Edvin Laineen ohjaama Tuntemattoman sotilaan elokuvaversio on katsottavissa Elonetissä, https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_113528

64 ääntä

Kommentit

Kuuluuko kirjaston auttaa lukiolaisia pääsemään lukutehtävissään siitä mistä aita on matalin? Vaikka joku muu juonen julkaiseekin voisi kirjasto poistaa linkin täältä ettei kaikki lukiolaiset hoksaa sitä.

Kirjaston ei ole tarkoitus tehdä lukiolaisten lukutehtäviä heille valmiiksi, mutta toisaalta palvelussamme luvataan etsiä tiedonlähteitä kysytyistä aiheista. Yritämme aina kannustaa koulutehtävien tekijöitä tekemään tehtävänsä itse, mitään todellista hyötyähän ei Tuntemattoman sotilaan juonen kopioija saa, sen sijaan lukiessaan kirjan, hänelle tarjoutuu elämys. Tässä tapauksessa tuolla hakulauseella, jolla meidän arkistomme vastaukset löytyvät, löytyy kyllä netistä muutakin tietoa, joten suoran linkin voi ottaa pois. Yleensä näissä koulujen tutkielmina julkaistuissa linkeissä on myös se puoli, että ne vanhenevat melko pian.
Terveisin Toimitus

Ei huhuh, itse olen yhdeksännellä luokalla, ja meidän pitää oppia tuntematon sotilas melkein ulkoa. Johan on kumma ku oletetaa että vain lukiolaiset tästä kärsii.