Voisitteko kertoa minulle kirjailijasta nimeltä Louis Sachar? Olen yrittänyt etsiä netistä vaikka millä hakusanoilla mutta mitään ei tunnu löytyvän. Kiitos!

Kysytty

Voisitteko kertoa minulle kirjailijasta nimeltä Louis Sachar? Olen yrittänyt etsiä netistä vaikka millä hakusanoilla mutta mitään ei tunnu löytyvän. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti yhdysvaltalaisesta nuorisokirjailijasta Louis Sacharista ei näytä olevan saatavilla tietoja suomeksi. Onnimanni-lehdessä vuodelta 2002, numerossa 3, on analysoitu Paahde-romaania. Häneltä on julkaistu suomeksi myös kaksi muuta romaania, joista myös löytyy arvosteluja ja esittelyjä internetistä.
Englannin kielellä kirjailijasta kyllä löytyy tietoa sekä internetistä että kirjallisuudesta. Viralliset kotisivut sijaitsevat osoitteessa http://www.louissachar.com. Perustiedot löytyvät myös kirjasta: International Who´s who of Authors and Writers 2004.
Lähteistä käy ilmi, että Louis Sachar on syntynyt USA:ssa vuonna 1954, hän on opiskellut lakia ja toimii nykyisin vapaana kirjailijana. Hänen vaimonsa nimi on Carla ja hänellä on yksi tytär, Sherre. He asuvat Texasissa. Häneltä on ilmestynyt kymmenkunta romaania, joista hän on saanut runsaasti kirjallisuuspalkintoja.