Voisitko suositella 10-vuotiaalle heppakirjoja tai kirjasarjoja?

Kysytty

Voisitko suositella 10-vuotiaalle heppakirjoja tai kirjasarjoja? Luettu on jo sarjat Sinttu, Hevostyttö Iitu, Ponikartano, Johanna ja Onnenkepparit. Nummelan ponitallin ensimmäisiä osia ei tunnu missään löytyvän enkä halua lukea sarjaa keskeltä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hankala kysymys, kun noin paljon on jo luettuna.

Nummelan ponitallin ensimmäisiä osia ei tosiaan löydy enää Helmet kokoelmista ja varastokirjasto Vaaristakin löytyy vain 1980-luvulla julkaistuja osia. Vaari finnan hakutulos

Onneksi Antikvariaateista (ja kenties myös kierrätyskeskuksista) löytyy ensimmäisiäkin osia. Antikvariaattinet

Uusien tuttavuuksien metsästykseen pyysin apua työkavereilta. He ehdottivat tällaisia:

Päivi Lukkarilan Venla-sarja löytyy minusta vielä kokonaisena Helmetistä. (Lukkarilalta löytyy muitakin, Ihana Panda aloittaa Jasmiinasta kertovat sarjan.), Anu Ojalan Aino - neljän tuulen tyttö ja sen jatko-osat sekä Helena Meripaasin Irin kennel -sarja. Kuonot kohti pohjoista aloittaa sarjan. (ei varsinaisesti heppasarja, mutta hevosiakin on mukana), Merja Jalon Niklas-sarja, Asta Ikosen muut heppakirjat esim. Sannin leiriviikot, Ronja Salmen ystäväni hevonen. Myös hevosaiheisia tietokirjoja kannattaa kokeilla esim. Tarujen hevoset ja Täyttä laukkaa maailman ympäri.

5 ääntä

Kommentit

Asta Ikosella on kymmenkunta heppakirjaa ja lisää ilmestyy kaiken aikaa.