Voisitko kertoa Kirsti Mannisesta? (missä on opiskellut, teokset..yms). Vast.pian!

Kysytty

Voisitko kertoa Kirsti Mannisesta? (missä on opiskellut, teokset..yms). Vast.pian!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetistä Makupalojen kautta löytyy kirjailijaesittelyjä osoitteesta: http://www.htk.fi/kirjasto/kirjat1d.htm
Kirsti Mannisesta (kirjoittanut myös nimimerkillä Enni Mustonen)löytyvät tiedot:

Kirsti Manninen on syntynyt 22.10.1952 Seinäjoella. Hän kirjoitti
ylioppilaaksi Mäntsälän yhteiskoulusta v. -71, jonka jälkeen aloitti
opinnot Helsingin yliopistossa. Mannisen lisensiaattityö (FL 1979)
Matti Kuusi - kansakunnan unilukkari julkaistiin kirjana vuonna -84.
Filosofian tohtoriksi Manninen väitteli v. -87 aiheenaan Ollista
Bisquitiin, Ylioppilaslehden pakinat 1913 - 1968.

Kirsti Manninen on tuottelias kirjailija ja tutkija. Vuodesta 1988 hän on
toiminut kotimaisen kirjallisuuden dosenttina Helsingin yliopistossa.
Hänen tutkimusalueitaan ovat olleet mm. pakinat, 1800-luvun
suorasanainen kertomakirjallisuus, erityisesti naistenromaanit ja
jatkokertomukset, sekä viihdekirjallisuuden lajit ja historia. Mannisen
kirjallinen tuotanto kattaa monia alueita. Hän on kirjoittanut useita
lastenkirjoja, tietokirjoja, romaaneja sekä TV-käsikirjoituksia.

Samalta sivulta löytyvät myös hänen teosluettelonsa ym. tietoa.

Jos haluat lisää tietoa kirjailijasta, myös viitetietokanta ALEKSI:sta löytyy lehtiartikkeleita aikauslehdistä
Kirsti Mannisesta sekä arvosteluja hänen kirjoistaan. ALEKSI:ia voit käyttää Joensuun kaupunginkirjaston käsikirjastossa tai pyytää virkailijaa tulostamaan viitteet.