Voisitko kertoa kaiken mahdollisen Stehpen Kingin kirjasta Raivo. Mistä sen voisi lainata tai ostaa. En ole varma millä nimellä kirja on se on joko Carrie,…

Kysytty

Moi! Voisitko kertoa kaiken mahdollisen Stehpen Kingin kirjasta Raivo. Mistä sen voisi lainata tai ostaa. En ole varma millä nimellä kirja on se on joko Carrie, Raivo tai The Rage joku sen tapainen. Kiitos!!!! Ja jos voisit kertoa oman mielipiteesi kirjasta jos olet lukenut sen. Tai voisitko muuten kertoa siitä hieman.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kingillä on kirja nimeltä "Raivo" ("The Rage"), mutta kirja, jota Sinä ajattelet, on "Carrie". Siinä kerrotaan tytöstä nimeltä Carrie White. Carrie on lihava ja hieman omalaatuinen ja siksi häntä kiusataan koulussa. Yllättäen Carrie huomaa, että hän kykenee ajatuksen voimin siirtelemään raskaita esineitä. Tämän kykynsä avulla Carrie kostaa kiusaajilleen kammottavalla tavalla... "Carrie" ilmestyi 1974. Se oli Kingin ensimmäinen romaani ja se teki hänestä hetkessä kuuluisan. "Carrie" on julkaistu suomeksi useina eri painoksina mutta tällä hetkellä suomennoksesta on painos lopussa. Antikvariaateista sitä voi tietysti kysellä. (Internetistä löytyy osoitteesta http://www.antikka.net verkossa toimiva antikvariaatti. Osoitteesta http://kotisivu.mtv3.fi/oma/sakk löytää helsinkiläisten antikvariaattien osoitteita.) Kirjastoissa "Carrieta" kyllä on, vaikka se on paljon lainassa. Kannattaa siis soittaa lähimpään kirjastoon ja kysyä. Ja lopuksi oma mielipiteeni: henkilökohtaiseen makuuni "Carrie" on vähän liian väkivaltainen mutta myönnän, että se on hyvin kirjoitettu ja monella tavalla hyvä kirja.