Voisiko kukaan auttaa? Löysin eräästä kuolinilmoituksesta runon, joka alkaa: "Tiet on kuljettu. Tiet. polut kaukaiset..." ja loppuu:" ...tuoksun jo tunnen…

Kysytty

Voisiko kukaan auttaa? Löysin eräästä kuolinilmoituksesta runon, joka alkaa: "Tiet on kuljettu. Tiet. polut kaukaiset..." ja loppuu:" ...tuoksun jo tunnen. Laulurastaan kuulen." Väliin mahtuu pellon pientareita, ahomansikoita, mutta myös mustia kuolleita lasisilmiä!!
Runon alla ei mainittu tekijää. Tietääkö kukaan? En halua lainata tekstiä mainitsematta kirjoittajaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty runo on Maaria Leinosen Tiet on kuljettu kokoelmasta Ja tähdet niin kirkkaat (Kirjapaja, 1993).

6 ääntä

Kommentit

Hienosti löydetty! Runo kiinnostaa muitakin varmasti. Kiitos minunkin puolestani.