Voisiko ihminen rakentaa joskus avaruusaluksen, jolla pystyisi käymään kaasuplaneettojen (Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus) sisällä tutkimassa niitä?…

Kysytty

Voisiko ihminen rakentaa joskus avaruusaluksen, jolla pystyisi käymään kaasuplaneettojen (Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus) sisällä tutkimassa niitä? Aluksen pitäisi kestää mm. paineet, lämpötilat ja myrskytuulet. Kuinka pitkän ajan päästä tällainen alus voitaisiin rakentaa ja onko tällaisia aikeita vielä ollut missään päin maailmaa?

Vastaus

Vastattu

Kysymyksen laajuus (koskien useita eri kaasuplaneettoja) ylittää vastaamiseen käytettävissä olevan ajan. Käytettävissä olevat tietolähteet mm. kysymyksiin "Kuinka pitkän ajan päästä tällainen alus voitaisiin rakentaa?" ja "onko tällaisia aikeita vielä ollut missään päin maailmaa?" ovat liian vähäiset hyvin perusteltuun vastaukseen. Palaamme mielellään asiaan kun faktaa on riittävästi.