Voinko saada kirjastokorttia vaski kirjastoon? Tarvitsen ilmeisesti kirjastokortin jotta pystyn lainaamaan Vaskista e-kirjoja. Olen Helsingin kirjaston …

Kysytty

Voinko saada kirjastokorttia vaski kirjastoon? Tarvitsen ilmeisesti kirjastokortin jotta pystyn lainaamaan Vaskista e-kirjoja. Olen Helsingin kirjaston (Kauniainen) kirjastokortin omistaja ja lainaan paljon e-kirjoja Helmetistä. Vaskilla on kuitenkin hieman toisenlainen kokoelma joka täydentäisi Helmetin kokoelmaa. Miten voin lainata myös Vaskilta e-kirjoja ja äänikirjoja? Voin hyvinkin hankkia kirjastokortin vaskiin mutta en pahemmin käy Turussa joten pystyykö hankkimaan sitä jollain muulla tavalla? Avasin Vaskiin jäyttäjätunnuksen mutta sillä ei pääse helposti selaamaan ja etsimään e-ainestoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaski-kirjastojen e-kirjakokoelman käyttöön tarvitaan aina Vaski-kirjastokortti ja 4-numeroinen tunnusluku.

Henkilökohtaisen kirjastokortin ja tunnusluvun saat kaikista Vaski-kirjastoista esittämällä kuvallisen henkilöllisyystodistuksen ja sitoutumalla kirjaston käyttösääntöihin.

Kirjastokortin saa siis vain kirjastossakäynnin yhteydessä.

Voit hankintaehdotuslomakkeen kautta toivoa myös HelMet-kirjastoon Vaskista löytyviä e-kirjoja.
http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Hankintaehdotus