Voinko saada kirjastokortin kirjastoon, joka sijaitsee sellaisessa kunnassa, jonka asukas en ole?

Kysytty

Voinko saada kirjastokortin kirjastoon, joka sijaitsee sellaisessa kunnassa, jonka asukas en ole?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä, kirjastokortin saamisessa ei ole alueellisia rajoituksia. Kirjastokortin mihin tahansa kaupungin- ja kunnankirjastoon saa, kunhan on osoite Suomessa ja voimassaoleva henkilöllisyystodistus. Henkilöllisyystodistus on esitettävä korttia haettaessa.

0 ääntä

Kommentit

Eikö ole enää mitään alueellisia rajoituksia, kuten niitä että pitää pystyä käymään henkilökohtaisesti paikalla aloittaessaan asiakkuuden missä tahansa kirjastossa? Satojen kilometrien matka kotoa haaveiden kirjastoon oli aikoinaan tehokas aluerajoitus.