Voinko palauttaa Helsingin kaupunginkirjastosta lainatun kirjan postitse, jos en pääse palauttamaan sitä lähiaikoina, kun olen matkoilla? Mikä on oikea…

Kysytty

Voinko palauttaa Helsingin kaupunginkirjastosta lainatun kirjan postitse, jos en pääse palauttamaan sitä lähiaikoina, kun olen matkoilla? Mikä on oikea postiosoite?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Postissa tulee silloin tällöin palautettavia kirjoja, vaikka se ei olekaan suositeltavaa. Jos palautus hukkuu postissa, joutuu asiakas korvaamaan hävinneen niteen kirjastolle. Kirjaston henkilökunnalla ei myöskään ole aikaa lähteä jonottamaan postiin hakemaan kirjattuja kirjeitä / paketteja. Jos kuitenkin haluatte palauttaa lainanne postitse, on se toki mahdollista, mutta vain omalla vastuullanne.

Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteiden posti- ja käyntiosoitteet löytyvät kirjaston kotisivuilta, http://www.lib.hel.fi/ . Lainat on myös mahdollista uusia Internetin kautta ( http://www.helmet.fi ), jos asiakkaalla on kirjastokortin lisäksi tunnusluku. Uusiminen on rajattu viiteen kertaan. Varattua aineistoa ei ole mahdollista uusia.