Voinko ostaa tietyn kirjaston kirjan? Esimerkiksi, jos tiety kirja on joka tapauksessa menossa poistoon tai myyntiin jossain vaiheessa, voinko etukäteen…

Kysytty

Hei,
voinko ostaa tietyn kirjaston kirjan? Esimerkiksi, jos tiety kirja on joka tapauksessa menossa poistoon tai myyntiin jossain vaiheessa, voinko etukäteen varattaa sen itselleni? Ostaisin ensisijaiseksi serbian, bosnian ja kroatian kielillä kirjoitettuja kirjoja.

Vastaus

Vastattu

Ikävä kyllä tulevia poistokirjoja ei voi varata etukäteen. Etukäteisvarausten tekeminen poistokirjoista olisi liian työlästä ja vaatisi erillisen varausjärjestelmän tai rekisterin rakentamista. Poistokirjoja laitetaan poistokärryihin sitä mukaan kun poistoja tehdään.