Otsikko
Voinko mitenkään vaikuttaa siihen ettei e-kirja lataannu Ellibs-ohjelmaan vaan esim. Bluefire readeriin tms.? Lainauksessa ”lataa koneelleni”-toiminne siirtää…

Kysytty

Hei,

Voinko mitenkään vaikuttaa siihen ettei e-kirja lataannu Ellibs-ohjelmaan vaan esim. Bluefire readeriin tms.?
Lainauksessa ”lataa koneelleni”-toiminne siirtää e-kirjan Ellibs-ohjelmaan ilman vaihtoehtoa tai edes ilmoitusta siirrosta.

Ellibs-ohjelmassa on jatkuvasti latausongelmia, myös download-toiminne on hyvin epävakaa.

Mainittakoon myös ettei Ellibsin päivityksestä 29.1.2019 saanut tietoa vasta Googlettamalla, itse Ellibs antoi vain ilmoituksen ”jokin meni vikaan”.
Käytettävyys oli aiemmissa lukuohjelmissa paljon parempi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oletan, että puhut mobiililaitteesta. Jos dokumentti aukeaa automaattisesti johonkin sovellukseen ja haluat muuttaa ohjelmaa, mihin dokumentti aukeaa, se tapahtuu laitteen asetuksista. Esim. Android-laitteen oletussovelluksen nollaamisen ohje löytyy linkistä: https://support.google.com/nexus/answer/6271667?hl=fi

Ellibs on uudistanut e-kirjakokoelman nettisivun tiistaina 29.1. Helmet-kirjastojen kotimaisten e-kirjojen kokoelma sivulla https://www.ellibslibrary.com/helmet näyttää nyt siis hieman erilaiselta.

Emme saaneet mitään tietoa muutoksista etukäteen. Tässä tietoa tähän mennessä huomatuista ongelmista.

  • Sivustolla ei voi selata pelkkiä e-kirjoja. E-kirjoja on sekä EPUB- että PDF-tiedostoina. Tiedostomuoto-rajoittimessa voi valita joko EPUB tai PDF, mutta ei molempia, joten yhtä listaa kaikista e-kirjoista ei saa.
  • Kokoelman selaaminen on hidastunut huomattavasti. Uusi sivu latautuu hitaasti nuolta painaessa.

Aikaisemmin rajaus "Saatavilla heti" ei toiminut, vaan se antoi myös lainassa olevia kirjoja. Tämä on jo korjattu.

Olemme olleet yhteydessä Ellibsiin ja pyytäneet pikaisia korjauksia sivustolle.