Voinko lähettää valokuvia kohteesta jsta kysyin?

Kysytty

Voinko lähettää valokuvia kohteesta jsta kysyin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pertti Santalahti toimi Humppilan lasitehtaan (ja sen ostaman Kumelan) suunnittelijana 1971-1981 ja Humppila/Iittala-Nuutajärven suunnittelijana vuodesta 1982 alkaen. Kirjassa Humppila, lasitehdas tien varrella (Suomen lasimuseon lasitutkimuksia 14, 2002)on kuvia Santalahden suunnittelemista tuotteista. Kirja löytyy Taideteollisen korkeakoulun kirjastosta ja teidän kannattaisi tarkistaa se. Kumelan lasia käsittelevät myös teokset
- Löfberg, Aimo: Kumelan lasitehdas oy 1937-1977 (Humppilan lasitehdas 1977).
- Oy Kumela : lasimaalaamosta tehtaaksi : 1937-1985 / toimittanut: Kaisa Koivisto (Suomen lasimuseo 2002).

Molemmat kirjat löytyvät Taideteollisen korkeakoulun kirjastosta, kuten myös teos Suomen lasi = Finnish glass (Sunderland Arts Centre 1979), josta löytyy lyhyet perustiedot ja pari kuvaa Pertti Santalahden lasiesineistä.

Maljan arvon määrittämiseksi voitte kääntyä jonkin huutokauppakamarin puoleen, esim. Bukowski (http://www.bukowski.fi) tai Hagelstam (http://www.hagelstam.fi). Molempien verkkosivujen kautta löydätte ohjeet, kuinka esineitä arvioidaan myös verkon kautta lähetettävän kuvan perusteella. Myös muutamat sisustus- ja antiikkilehdet, esim. Glorian Antiikki ja Avotakka, vastaavat taideteollisuutta koskeviin kysymyksiin.