Voinko kuunnella äänikirjoja ja lukea e-kirjoja ulkomailla ollessani?

Kysytty

Voinko kuunnella äänikirjoja ja lukea e-kirjoja ulkomailla ollessani?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä voit, jos Sinulla on suomalainen kirjastokortti eli Sinulla on suomalainen osoite.

Kirjat kannattaa ladata laitteelle Suomessa, koska netti-hinnat ulkomailla voivat yllättää. Ennen selainlukemista tai kuuntelua siis kannattaa tarkistaa jatkuvan nettiyhteyden hinta. (monet hotellithan tosin tarjoavat ilmaisen wi-fin)

Kirjojen off-line lukeminen vaatii yleensä jonkin lukuohjelman.

Ohjelmasuositukset ja latausohjeet löytyvät yleensä kirjastojen sivuilta esim. http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Ohjeet

Kirjastojen henkilökunta auttaa miellellään.