Voinko jotenkin hakea saatavilla olevaa aineistoa kirjastoluokan avulla esim. 78.89113. ?

Kysytty

Voinko jotenkin hakea saatavilla olevaa aineistoa kirjastoluokan avulla esim. 78.89113. ?

Vastaus

Vastattu

Käyttämällä perinteistä aineistohakua ja sen luokka-rajauksia.

Klikkaa Helmet sivulla aineisto-haun suurennuslasia ja valitse sitten Perinteinen haku.

Rajaa Espoon (tai vantaan) luokitukseen ja lisää haluamasi luokka.

Antamallasi luokalla ja rajauksella Espooseen tuli tälläinen tulois: https://kirjtuo1.helmet.fi/search*fin/?searchtype=e&SORT=D&searcharg=78.89113&searchscope=9

Voi käyttää myös uutta Helmet hakua.

Kirjoita hakusanaksi musiikki. Rajaa tulosta sivun vasemmasta laidasta aineistolla esim. CD-levy,

sekä alempaa vielä kohdasta genre eli musiikin laji.

Voit myös käyttää asiasanaa hakemiseen, kun olet ensin löytänyt jonkun kivan kirjan, lehden tai levyn. Esim. yllä olevan listan ensimmäisen tuloksen asiasanoja ovat:

Asiasana rock
  progressiivinen rock
  2010-luku
  Iso-Britannia

Kirjaston tiskillä autetaan sinua mielellään alkuun. Pyydä rohkeasti apua.