Voiko viime vuoden joulumerkkejä käyttää?

Kysytty

Voiko viime vuoden joulumerkkejä käyttää?

Vastaus

Vastattu

Kotimaan joulukortit voi postittaa edullisemmin joulutervehdyksen ikimerkillä.  Tämän vuoden joulukortit voi postittaa edullisemmalla joulutervehdyksen ikimerkillä viimeistään tiistaina 14.12.2021 klo 23.59. Joulutervehdysten viimeinen lähetyspäivä kannattaa tarkistaa joka vuosi Postin nettisivuilta tai palvelupisteestä.

Kotimaan joulutervehdyksen ikimerkin tunnistaa lumihiutalesymbolista. Joulutervehdyksen ikimerkin hinta on nykyisellään 1,30 €, mutta myös aiempien vuosien joulutervehdyksen ikimerkit käyvät joulukorttien postitukseen, kunhan niistä löytyy edellämainittu lumihiutalesymboli.

Jos joulutervehdysmerkkien viimeinen lähetyspäivä on jo mennyt, voi joulukortit postittaa kotimaan ikimerkillä varustettuna - tänä vuonna viimeistään sunnuntaina 19.12.2021 klo 23.59. Tunnistat nämä merkit Suomen kartta -symbolista. Kotimaan ikimerkin hinta on nykyisin 1,85 €.

Joulutervehdysten ikimerkeistä ja joulun postitusajoista voit lukea lisää Postin sivuilta: https://www.posti.fi/fi/henkiloille/joulu/joulukortit

34 ääntä

Kommentit

Kysymykseen olisi löytynyt vastaus Postin sivuilta!kissa

En ole alkuperäinen kysyjä, mutta haluan kehua kirjaston vastaajaa avuliaisuudesta ja perusteellisuudesta, siis asiakaspalvelusta. Amatööritiedonhakijan taidoillani ovat mm. Postin sivut osoittautuneet kohtuuttoman runsaiksi: on työlästä löytää täsmäkysymykseen täsmävastaus.

Jos ollaan vieläkin perusteellisempia...
Eiköhän kotimaan joulutervehdykset voi lähettää vaikkapa tänään 18.12. varustettuina joulu-ikimerkillä kunhan lisää 80 centtiä lisämerkkeinä, jolloin maksuksi tulee nykyinen kotimaan kirjetaksa. Näin voi halutessaan käyttää tämänvuotisten "joulumerkkien" varaston loppuun.
https://shop.posti.fi/kategoria/postimerkit/kirjeisiin-ja-kortteihin-eu…