Voiko valtakirjalla hakea toisen kortilla lainattua kirjaa? Millainen valtakirja tarvitaan jos se on mahdollista?

Kysytty

Voiko valtakirjalla hakea toisen kortilla lainattua kirjaa?
Millainen valtakirja tarvitaan jos se on mahdollista?

Vastaus

Vastattu

Kysymyksessä tarkoitettaneen toisen kortilla tehdyn varauksen noutamista.

Helmet-sivuilla todetaan, miten toimia, jos toinen henkilö hakee varauksesi:" Jos et pääse itse noutamaan varaustasi, voit pyytää toista henkilöä lainaamaan varatun teoksen omalle kirjastokortilleen kirjaston asiakaspalvelussa. Lainaajan on esitettävä kirjastosta tekstiviestinä, sähköpostitse tai postitse saamasi varausilmoitus, joten välitä varausilmoituksesi hänelle.

Jos haluat, että varauksesi lainataan sinun kirjastokortillesi, varauksen noutajalla on oltava mukanaan valtakirja, johon olet yksilöinyt sen käyttötarkoituksen, sinun kirjastokorttisi sekä varauksen noutajan oma henkilötodistus."
https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Usein_kysyttya/Usein_kysyttya__noutama…