Otsikko
Voiko ulkomailla asuva lainata e-kirjoja Suomen kirjastosta?

Kysytty

Voiko ulkomailla asuva lainata e-kirjoja Suomen kirjastosta?

Vastaus

Vastattu

E-kirjojen lukemiseen tarvitaan kirjastokortti, ja sen  voi saada vain, jos on osoite Suomessa. Joten valitettavasti ulkomailla asuvan ei ole mahdollista käyttää kirjastojen e-kirjapalveluja.

Kirjastojen e-aineisto on myös kirjasto- tai kirjastokimppakohtaista, joten tietyn kirjaston e-kirjoja pääsee lukemaan vain sen alueen kirjastokortilla.

Jonkin verran on olemassa myös rajoituksetta luettavia e-kirjaklassikoita verkossa. Alla linkki kirjastot.fi-sivulle:

https://www.kirjastot.fi/uutiset/uutiset/rajoituksetta-luettavia-e-kirj…