Voiko Turun kaupunginkirjastossa tulostaa asiakirjoja jotka ovat omassa sähköpostissa vai pitääkö ne siirtää tikulle? Ja missä tulostuspiste sijaitsee?

Kysytty

Voiko Turun kaupunginkirjastossa tulostaa asiakirjoja jotka ovat omassa sähköpostissa vai pitääkö ne siirtää tikulle? Ja missä tulostuspiste sijaitsee?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tulostaminen onnistuu Turun kaupunginkirjaston kaikissa muissa toimipisteissä paitsi kirjastoautoissa. Myös omatoimikirjastoissa voi tulostaa, mutta omatoimiaikana asiakkaan pitää muistaa tuoda mukanaan oma tulostuspaperi. Pääkirjastolla tulostaminen onnistuu kaikilla muilla osastoilla paitsi vastaanotossa sekä Saagassa ja Stoorissa (lasten ja nuorten osastot). Väritulostus ja A3-koossa tulostaminen onnistuvat kuitenkin vain uuden rakennuksen katukerroksen uutistorilla.

Kaupunginkirjaston asiakaskoneilla on verkkoyhteys ja yleisimmät toimisto-ohjelmat, joten niiltä pystyy tulostamaan myös omasta verkkosähköpostista, jos tulostettavat asiakirjat ovat yleisimmin käytetyissä tiedostomuodoissa (mm. MS Office -tiedostot, PDF-tiedostot, JPG- tai BMP-kuvatiedostot). Tulostaminen maksaa 20 senttiä per sivu riippumatta tulosteen koosta tai väristä. Yhden kaksipuolisen asiakirjan tulostaminen maksaa täten siis 40 senttiä. Omatoimikirjastoissa tulostaminen on omatoimiaikana maksutonta, mutta kuten edellä mainittiin, sitä varten tarvitsee tuolloin tuoda oma tulostuspaperi.