Voiko täysin tönkkö ihminen saada rytmistä kiinni/oppia tanssimaan? Jos, niin mistä aloittaa? Vinkkejä?

Kysytty

Voiko täysin tönkkö ihminen saada rytmistä kiinni/oppia tanssimaan? Jos, niin mistä aloittaa? Vinkkejä?

Vastaus

Vastattu

Kyselin kolleegoilta vinkkejä ja eräs heistä sanoi:" Kaikki jotka osaavat liikua itse, osaavat tanssia ja kaikki jotka saavat ääntä aikaan, osaavat laulaa." eli toivoa on.

Samoilla linjoilla on myös Savon Sanomien Veikko Virtanen:"Vaan eipä silti huolta: vaikka rytmitaju on toisilla parempi kuin toisilla, kykyä on mahdollista kehittää harjoittelun kautta. Olennaista on hahmottaa soitinten äänten joukosta kappaleen taustalla käynnissä oleva säännöllisyys. Mitä enemmän musiikkia kuuntelee, sen paremmin siitä oppii hahmottamaan asioita. Ei muuta kuin jalalla koreasti!" https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/3014534

Pikaisella googlettamisella löysin seuraavat kurssit: Helsingin aikuisopisto biletansseja tumpeloille, Ladyt: Joogaa jäykille, kehonhuoltoa kankeille ja tanssia taviksille sekä Villipihlajan Elämysbaletin ABC-tanssitunti kankeille ja kokemattomille.

Lisäksi törmäsin opastukseen 5 vinkkiä heittäytymiseen sosiaalisissa tilanteissa.