Voiko sanomalehtiä (Helsigin Sanomat, Aamulehti, Turun Sanomat, Satakunnan Kansa tms.) lukea verkon välityksellä ajanjaksolta 1939-1945?

Kysytty

Voiko sanomalehtiä (Helsigin Sanomat, Aamulehti, Turun Sanomat, Satakunnan Kansa tms.) lukea verkon välityksellä ajanjaksolta 1939-1945?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näin vanhoja sanomalehtiä ei löydy verkosta. Satakunnan kansan vuosikertoja on Porin kaupunginkirjastossa mikrofilmeinä vuodesta 1917 alkaen. Helsingin sanomia kirjastossamme ei ole mikrofilmeinä juuri näiltä vuosilta; sen sijaan sidottuina vuosikertoina niitäkin löytyy. Niitä sanomalehtiä, joita kirjastomme kokoelmassa ei ole mikrofilmeinä, voidaan hankkia kaukolainaksi. Mikrofilmien
kaukolainaus maksaa 3 mk/rulla. Kirjastossa on mikrofilmien lukulaitteet, joilla voi ottaa artikkeleista kopioita (2 mk/kopio).