Voiko National Geographicin ohjelmia katsoa jälkikäteen. Jos ei niin olisin kiinnostunut 11.4 klo 19.10 alkaneen Cosmos ohjelman lopussa luetun Carl Saganin…

Kysytty

Voiko National Geographicin ohjelmia katsoa jälkikäteen. Jos ei niin olisin kiinnostunut 11.4 klo 19.10 alkaneen Cosmos ohjelman lopussa luetun Carl Saganin visionäärisestä tekstistä ihmiskunnan tulevaisuudesta ja avaruusmatkailusta.

Vastaus

Vastattu

National Geographic+ on maksullinen suoratoistopalvelu, jonka kautta on mahdollista katsoa Cosmos: A Spacetime Odyssey -sarjan kaikki jaksot. Kyseisen jakson nimi on Kuolemattomat (https://www.imdb.com/title/tt3475586/). Jakson lopun teksti on Carl Saganin vuonna 1994 julkaistusta teoksesta Pale Blue Dot: A Vision of the Human Future in Space. Tämä kuuluisa teksti löytyy esimerkiksi Nancy Frankenberryn editoimasta teoksesta The Faith of Scientists: In Their Own Words (Princeton University Press 2008). Kirja on osittain luettavissa kustantamon luvalla Google Books -palvelussa:

https://books.google.fi/books?id=6TtCs9vbXP4C&pg=PA227&lpg=PA227&dq=how+many+rivers+we+have+to+cross+before+we+found+our+way&source=bl&ots=10gWXiaz8W&sig=ACfU3U0lcb5w9AtHMbGvKQ7DEuca1dZf2w&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwiw8_-y2uzoAhWrs4sKHdapAjoQ6AEwCXoECAkQKA#v=onepage&q=how%20many%20rivers%20we%20have%20to%20cross%20before%20we%20found%20our%20way&f=false.