Voiko Leppävaaran kirjastoon tilata seurakunnilta mikrorullia ja onko siellä laitteet, joilla niitä voi tutkia ja skannata?

Kysytty

Voiko Leppävaaran kirjastoon tilata seurakunnilta mikrorullia ja onko siellä laitteet, joilla niitä voi tutkia ja skannata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä tietoa Leppävaaran aluekirjaston mikrofilmeistä ja lukulaitteista:

Mikrofilmien katseluun on kaksi MF-lukijaa. Mikrofilminlukulaitteet ovat ilmaiskäytössä. Mikrofilmeistä voit ottaa maksullisia paperikopioita sekä tallentaa sivuja cd-rw-levykkeille. Mikrofilmeinä on
valtakunnallisia sanomalehtiä ja uusmaalaisia paikallislehtiä sekä
kirkonkirjoja:
- Uudenmaan kirkonkirjat mikrofilmeinä tai -kortteina (ei 100 vuotta uudempia), Helsingin mikrofilmit puuttuvat.
- SSS -filmit eli Mustat Kirjat eli Suomen Sukututkimusseuran puhtaaksi kirjoittamat koko maan kirkonkirjat, joista puuttuvat rippikirjat ja muuttokirjat.

Ajanvaraukset puh. 81657611

Muun Suomen mikrofilmejä saatte käyttöönne Mikkelin maakunta-arkistosta http://www.narc.fi/Arkistolaitos/mma/
Seurakunnat eivät lainaa mikrofilmejä.