Voiko kohta 14-vuotias tyttö varata K-15 videon vai pitääkö olla 15 vuotta että saa sen lainata?

Kysytty

Voiko kohta 14-vuotias tyttö varata K-15 videon vai pitääkö olla 15 vuotta että saa sen lainata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos haluat lainata videon, jonka ikäraja on 15 vuotta, niin silloin sinulla on oltava ikää vähintään sen verran.

Laki kuvaohjelmien tarkastamisesta velvoittaa kirjastoja lainattavien videoiden ikärajojen merkitsemiseen ja näiden noudattamiseen lainauksessa.

Valtion elokuvatarkastamo määrää ikärajat, kirjasto ei voi vaikuttaa ikärajoihin.