Voiko kirjastokortti vanhentua?

Kysytty

Hei!
Voiko kirjastokortti vanhentua vai miksi kirjastokortin numerolla ei korttia löydy?
Kyseessä on lapseni kirjastokortti, nyt kylläkin jo 18-vuotias poikani.
Yritimme muistella hänen pin-numeroaan. Siinä kuitenkaan onnistumatta.
Emmekä näköjään muista sähköpostiosoitettakaan, koska emme saa palautettua pin-koodia.
Mitä voimme vielä tehdä?
Kiitos avusta etukäteen.

Vastaus

Vastattu

Kirjastokortti on voitu poistaa tietokannasta, jos sitä ei ole käytetty pitkään aikaan.

Helpoiten asia selviää käymällä kirjastossa. Yli 15-vuotias vastaa itse omasta kirjastokortistaan ja voi hoitaa asian yksin, mukaan tarvitaan henkilöllisyystodistus.

Kirjastossa voidaan tehdä uusi kortti tai PIN-koodi ja samalla päivittää myös yhteystiedot. Uutta PIN-koodia ei anneta puhelimitse.